Olen jo jonkin aikaa harkinnut agilityseuran vaihtamista ATT:hen ja Marin ja Mikaelin painostuksesta sainkin ATT:n ryhmävastaavan kiinni ja Bonolle löytyi ryhmäpaikka siltä seisomalta. Bessien kanssa treenaan TSAUlla vuoden loppuun, kun olemme sinne harjoittelumaksun jo maksaneet. Vuoden vaihteessa sitten Bessiekin siirtyy ATT:lle treenaamaan, jos juoksut eivät ole alkaneet :) Vaihtoon ei liity sen suurempaa dramatiikkaa, kuin että Bonolle olen odottanut ryhmäpaikkaa muutaman kuukauden ja mitään ei löytynyt.

Keskiviikkona Bono oli Bessien tilalla TSAUn treeneissä ja minulla kesti taas hirvittävän kauan muistaa, miten Bonoa pitää ohjata. Se on niin erilainen ohjattava, vaatii paljon enemmän vaatimista, kuin Bessie. Bono keksi nyt jostain syystä alkaa hyppäämään renkaan sivusta, tuota ongelmaa meillä ei ole koskaan aikaisemmin ollut! Ja nopea se on, perhana vieköön :)

Bessien kanssa Jaakon treenit menivät taas hyvin ja opimme paljon, kuten joka ikinen kerta. Opin sen, että Bessie seuraa minun ohjaustani todella tarkasti. Esimerkiksi viimeinen harjoitus oli välistäveto ja pari kertaa Bessie oli jo tulossa välistä, mutta minun kroppani kääntyi ohjaamaan sitä hyppyyn ja viuh, se olikin takaisin esteen väärällä puolella. Kyse oli siis muutamista senteistä eli jos käänsin omaa suuntaani pari sekuntia liian aikaisin, se oli siinä.

Molempien kanssa pitää nyt alkaa treenaamaan tehostetusti kontakteja. Kun olen ottanut lelun treeneihin mukaan, Bessiellä tuntuu olevan vaikeuksia muistaa pysyä kontaktilla. Jaakolta sainkin ohjeeksi tiistain möllikisoihin, että vaikka kyseessä on "kisa", minun pitää vaatia molemmilta sellaista suoritusta kuin vaatisin treeneissä. Aika yleisesti "unohdan" pysäyttää koirat kontaktille, on muka kiire eteenpäin.

Eilen tytöt pääsivät "mummolaan" hoitoon, kun minä lähdin juhlimaan ystäväni polttareita ja Marcolla oli firman pikkujoulut. Oli todella mukava ilta, maistelimme viinejä ihan viinimestarin opastuksella, keilasimme, söimme hyvin, lauloimme karaokea ja kävimmepä yhdessä Turun yökerhossakin. Mutta ei tuollaista enää jaksaisi joka viikonloppu, sitä osaa arvostaa kunnon yöunia ja pitkiä lenkkejä ihan erillä tavalla nykyisin :D