Päätti niimttäin iskeä Bessieen nyt sitten keskiviikon ja torstain välisenä yönä. Olin ensin varma, että on nenäpunkki, niin selvät reverse sneezing -oireet ja laitoin Strongholdit molemmille niskaan. Torstaipäivän mittaan tuli mukaan yskä ja rohina, joten kennelyskähän se. Ei ole kuumetta ja ruokakin maistuu normaalisti, mutta on se silti inhottavan kuuloista kuunnella pienen röhisevän. Tästä syystä meiltä jää nyt sitten Voittaja väliin. Bonokin jää talvilomatauolle agitreeneistä, vaikkei sairas olekaan, mutta todennäköisesti voisi myös tartuttaa muita :(

Bonon agitreenit maanantaina olivat ihan hirveät, en minä osaa edelleenkään ohjata sitä. Kun mennään vapaasti rataa, se menee ihan ok, mutta kun pitäisi mennä jonkun toisen suunnittelema rata, se ei mene ollenkaan. Minä en vain osaa ja Bono ei kuuntele. Ja sitten se stressaa, stressaa hallissa ihan hirvittävästi. Olen nyt 95% varma, että siirryn Bonon kanssa treenaamaan MEJÄä agilityn sijasta, koska se ei tunnu olevan meille kummallekaan nautinnollista.

Bessien kanssa olin keskiviikkona ihan normaalisti agilitytreeneissä (ei mitään oireita) ja se menee edelleen kuin unelma eli sinne minne käsketään. Kepit ovat meillä kokeneet kuukaudessa hurjan muodonmuutoksen, nyt ensimmäiseen väliin osataan mennä vauhdilla (minä oikealla puolella) ja kepit pujotellaan jo itsenäisesti, ilman minun heiluntaani. Vähän autan jaloilla eli astun vasemmalla, kun Bessien pitäisi mennä toiselle puolelle. Vaikka kyllä se taitaa periaatteen tietää jo ihan itsekseen.

Kohta pitää lähteä kampaajalle ja alkaa soittamaan eläinlääkäriin, että saa ell-todistuksen näyttelymaksun palauttamista varten... Tsemppiä kaikille näyttelyynmenijöille! Katsotaan päästäänkö me Turun näyttelyyn, riippuu Bessien juoksuista (ja astutuksesta).